Praktisk information

Allt du behöver veta inför ditt mässdeltagande​

Förbered dig

öppettider

Tisdag 21 januari 2020 08:00-20:00 (inflytt)
Onsdag 22 januari 2020 09.00 – 17.00
Torsdag 23 januari 2020 09.00 – 16.00, utflytt 16.30 – 22.00

Onsdag 22 januari 2020 09.00 – 17.00
Torsdag 23 januari 2020 09.00 – 16.00

registrera monterpersonal

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till anne.bertelsen@easyfairs.com om du behöver ett nytt login
  2. Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  4. Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  5. Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.

kan man föreläsa?

Det finns möjligheter att föreläsa på mässan. Kontakta Jörgen Stjernlöf för vilket upplägg, ämne och scen ni är intresserade av. 

Jörgen Stjernlöf
Sales Executive
0704 34 45 13
jorgen.stjernlof@easyfairs.com

lär dig mer om din egen bransch

vad är smart badges?

Smart badges – förvandla dina besökare till kvalificerade leads!
Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Vad är visit connect?

Visit Connect – samla in kontaktuppgifter!
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på ”manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

vår uppgift är din synlighet

hur marknadsför easyfairs elmässan?

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke. Vi lägger gärna upp era gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:

  • Samarbetar med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta: anne.bertelsen@easyfairs.com så hjälper vi dig!

marknadsföring tillsammans?

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Elmässan genom era kanaler och nätverk. Ni får gärna hjälpa oss med:

  • Bjud in era kunder och nätverk
  • Sprid er medverkan på sociala medier och glöm inte använda #elmassan
  • Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad. Mejla in till anne.bertelsen@easyfairs.com
Scroll to Top